sobota, 23 marca 2013

Coś pysznego na zimny weekend

Torcik czekoladowy ze śmietaną




Wczoraj spytałam mojej rodzinki, czy może mieliby ochotę na coś słodkiego na weekend. Jednogłośnie doszli do wniosku, że koniecznie musi to być torcik czekoladowy z bitą śmietaną, bo dawno go nie jedliśmy.Ciasto jest proste 

w wykonaniu, ale bardzo wykwintne. Takie małe "nic dodać, nic ująć". Cała moja rodzina je uwielbia.

Składniki:
150g gorzkiej czekolady
100g margaryny
2 łyżki koniaku ( niekoniecznie)
Pół szklanki cukru
6 jajek
Pół litra słodkiej śmietany kremówki ( miałam akurat świeżutką z mleczarni,
 nie z kartonika)
3-4 łyżki cukru pudru
1 łyżka kakao

1. Rozpuszczamy czekoladę i margarynę w kąpieli wodnej i mieszamy na gładką masę
2. Ubijamy białka z cukrem na sztywną pianę
3. Do rozpuszczonej czekolady dodajemy koniak, żółtka i ubitą pianę, dokładnie mieszamy.
4. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 175 stopni ok. 35 minut. ( Ciasto rośnie wysokie, a po wyjęciu z piekarnika opada, tak ma być)
5. Ubijamy słodką śmietankę z cukrem i smarujemy ją na wystygniętym cieście. Posypujemy kakaem i wstawiamy na noc do lodówki.

Ciasto samo w sobie jest idealne! Ale dziś jeszcze dla odmiany zrobiłam do niego sos malinowy. Podgrzałam w garnku mrożone maliny z cukrem pudrem
( ilość cukru do smaku), a następnie przecedziłam wszystko przez sitko, by oddzielić pestki.

Sos lałam fantazyjnie na talerzyki dopiero po nałożeniu kawałka torcika. Truskawki były właściwie tylko do dekoracji, bo wartości smakowych ( że nie wspomnę o odżywczych!!!!) w tej chwili nie mają żadnych! Na talerzyk można jeszcze zetrzeć odrobinę czekolady, lecz już niekoniecznie.

I do tego dobra kawka.... Nic dodać, nic ująć....

2 komentarze:

  1. Jak sobie przypomnę jak smakuje ten pyszny torcik to mi ślinka cieknie....mmm pychotka

    OdpowiedzUsuń
  2. Z całą pewnością przepis wykorzystam i razem z Olką zrobimy ten torcik.

    OdpowiedzUsuń